Wednesday, June 11, 2008

Så har vi et ungdomshus igen

Så blev det realitet - København har nu et ungdomshus.

Tillykke København og til alle de unge, som har kæmpet for det. Det er 'kun' blevet til 67 torsdagsdemo'er, og alle mulige andre happenings (og de fortsætter torsdagsdemo'erne, hvor bl.a. nr. 69 bliver en 24 timers lang demo).

De unge flytter ind d. 1 juli 2008 på Dortheavej 61 i Nordvest.
Jeg glæder mig til en koncert derude.

I øvrigt bliver det interessant at følge ungdomshusbevægelsen nu, hvor de har fået et hus, for hvilken kamp skal så kæmpes? For nogle er huset jo målet og så er der ikke mere at kæmpe for, men for andre er det et middel til at kæmpe andre kamp mod kapitalisme, sexisme eller globalisering.

Jeg tror, vi kommer til at opleve, at ungdomshusbevægelsen består men med nye punkter på dagsordenen. Derudover forventer jeg en lavere aktiv deltagelse i det store hele og ungdomshusbevægelsen derfor kommer til at blive mindre.

Dem, der er de mest trofaste, skal bygge huset op - det bliver også spændende at følge og jeg glæder mig til at se, hvad de finder på af aktiviteter.

No comments: