Thursday, February 01, 2007

Mallorca

Så får I lige det store billedshow med forklaringer:-)

Burde tjekke mit studie lige nu, men så blev det lige pludselig meget sjovere at lægge billederne op. Jeg var jo nede og besøge Maria og hende kæreste Marcelo (og katten Faust) - overordnede kodeord for besøget var mad, drikke og turboturisme.



Farven på vandet ved Mallorca er fantastisk og jeg forstår hvorfor så mange tager derned bare for at bade.


Vi besøgte et museum med billeder af kendte Mallorca-kunstere og dermed legede jeg selvfoto-kunster:
Vi tog på cykeltur langs stranden og solen brød frem. Det var solskin nogle dage, men der var skyer.

Domkirken i Palma er ret fantastisk langt fra, især når solen lige falder perfekt:

Maria arbejder i det sejeste outfit. Jeg er meget misundelig - især de blå strømpebukser:

Vi tog på tur med nogle af Marias venner. Skoven var ufattelig grøn og det var fantastisk:

Ved en fejltagelse kom vi til at spise Paella på en restaurant hvor alle var svenskere selv tjeneren. Dette var på ingen måde en spansk Paella, den var derimod svensk og det var lige før der var kjøtbollar i selvom det kun var skaldyr!

Når man ikke kan få en ordentlig Paella, så må man jo lave sit eget lækre mad. Langostinos (store rejer) var på menuen et par gange og det var så godt. Mit tårn af rejeskaller var det største!


Vi spiste også traditionel kage, en ensaimada. Det er meget lidt butterdejsagtigt brød med en masse kagecreme i midten. Det var godt, sådan lidt ad gangen. Hvis jeg var i DK ville jeg aldrig spise det, men i Spanien tager jeg sku lige et stykke til - det må være stemningen der gør det!

Januar er Mallorcas festmåned, så søndag aften var det noget som de kalder for Correfoc (løbe med ild). Det var så vildt! Her i DK må vi jo aldrig lege med fyrværkeri og uh det er så farligt, men altså på Mallorca skal man danse med djævle som holder en fyrværkeristang og det sprøjter bare med gnister over alt.





Det er så svært for mig at vise hvor vildt det egentlig var, så måske hjælper det med denne film:



Så lejede vi sku en bil (det var sej, en Ford Fiesta fra 1985, og den var billig), så vi tog rundt på øen, mest op i bjergene. For vi elsker bjerge.
Først var det ved Valledemossa:

Så ved Deia:

Så rundt oppe ved øens højeste punkt:


Og ud ved Formentor:
Og vi så mandeltræerne blomstre!:


Det var en fantastisk tur. Se flere billeder på min Flickr. Tusind millioner tak til Maria og Marcelo for en dejlig seng, godt selskab og så lækker mad!

1 comment:

Rose said...

Eeeej lotte, gang på gang må jeg blive overrasket over din flotte blog!! Hold da op nogle dejlige billeder du har sat ind fra vores tur! og mange!! jeg tror lige, at jeg må prøve at finde ud af, hvordan man henviser til din blog, for jeg synes at det tog alt for lang tid at sætte billederne ind... kunne heller ikke lige finde ud af det her med at sætte kommentare ind i mellem, hehe.. må prøve at dedikere lidt mere tid til bloggen istedet for myspace:-)

Og selv mange tak for dit dejlige besøg! Savner dig allerede....